Thursday 2 February 2012

" Meluahkan perasaan di WALL cara Yahudi "

Assalamualaikum wbt

Rasullullah swt bersabda " sesungguhnya kamu akan mengikuti jejak langkah golongan sebelum kamu sedikit demi sedikit dan selangkah demi selangkah sehingga sekalipun mereka memasuki lubang "dhab" (sejenis binatang) kamu akan tetap mengikutinya. " Maka kami pun bertanya 'apakah yahudi dan nasrani pun yang engkau maksudkan wahai Rasullullah?' maka Baginda berkata " Siapakah lagi kalau bukan mereka?" (Hadith sahih riyawat bukhari no 3456 dan muslim 2669)


Sahabat tahukah kamu apa makna WALL?
Ia memberi makna DINDING

Kenapa DINDING?
Jap saya teruskan pertanyaan ok (",)

Siapakah yang mewujudkan FB
MARK ZUKERBERG..seseorang berbangsa Yahudi

Apa kaitan WALL dan YAHUDI?
Kaitan mereka sangat rapat dan mesra.DINDING RATAPAN.Di dinding itu mereka menangisi dosa2 mereka meluahkan harapan ratapan dan segala2nya.

Sabda Rasullullah "Barang siapa yang menyerupai sesuatu kaum maka seseorang itu terdiri dari kalangan mereka.(iaitu kaum berkenaan) Hadis riwayat Abu Daud

Dari itu saya dan kamu janganlah jadikan wall FB sebagai tempat meluah perasaan seperti mereka.Tetapi jadikan ia sebagai tempat perkongsian ilmu yang memberi manfaat umat Muhammad saw walaupun hanya kepada seorang.

2 comments:

  1. Alhamdulillah, terbuka minda bila kita membaca tentang apa yang dipaparkan.. yang kadang2 kita terleka dengan benda2 yang kecil.. tetapi dari benda2 kecil ni la yang leh menjadi besar...terima kasih berkongsi ilmu. Teruskan usaha berdakwah dan berkongsi ilmu untuk kebaikkan inyaAllah..

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya ilmu dan pengetahuan yang kita ketahui lebih elok dikongsi bersama agar kita tidak tersilap langkah atau tak sengaja membuat dosa kerana tidak mengetahuinya..sharing is caring...

    ReplyDelete

terima kasih kerana tinggalkan komen.Insyaallah saya akan terjah ke belog kamu juga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...